Μοιράσου
Τι ΔΕΝ είναι το recruitment;
Σήμερα συνεχίζουμε τη σειρά άρθρων μας με "αντίστροφους ορισμούς" σε θέματα σχετικά με τους ανθρώπινους πόρους (HR). Σε αυτό το άρθρο, συζητάμε τι ΔΕΝ είναι recruitment. Όπως ίσως γνωρίζετε, το recruitment είναι θεμελιώδες για κάθε οργανισμό που θέλει να προσελκύσει ταλέντο που θα οδηγήσει σε ανάπτυξη και καινοτομία. Ωστόσο, οι παρανοήσεις γύρω από το recruitment μπορούν να υπονομεύσουν την αποτελεσματικότητα των στρατηγικών πρόσληψης. Ας ρίξουμε μια ματιά σε αυτούς τους "αντίστροφους ορισμούς" του recruitment για να ξεκαθαρίσουμε μερικές κοινές παρανοήσεις.
7 ορισμοί για το τι ΔΕΝ είναι το recruitment
1. Μια Βραχυπρόθεσμη Στρατηγική
Το recruitment είναι πολύ περισσότερα από την κάλυψη μιας τρέχουσας θέσης. Η αποτελεσματική πρόσληψη στοχεύει στη δημιουργία μιας μακροχρόνιας σχέσης, φέρνοντας ανθρώπους που θα συμβάλουν στη μελλοντική ανάπτυξη και προσαρμοστικότητα της εταιρείας. Η αντιμετώπιση του recruitment ως μια λύση βραχυπρόθεσμης ανάγκης αγνοεί τον αντίκτυπο που έχει στην πορεία του οργανισμού.
2. Κάτι που Ξεκινά Όταν ο Υποψήφιος Μπαίνει στο Δωμάτιο
Αν ξεκινήσετε να πείθετε έναν υποψήφιο μόνο όταν είναι μπροστά σας, έχετε ήδη καθυστερήσει. Το recruitment αρχίζει με μια ισχυρή στρατηγική Employer Branding και συνεχείς προσπάθειες. Τη στιγμή που ο recruit βλέπει την αγγελία σας ή όταν μπαίνει στο γραφείο σας, η εταιρική σας ταυτότητα ως εργοδότης πρέπει να είναι ήδη ριζωμένη στο μυαλό του. Οπότε, ο προσεκτικός σχεδιασμός και η προετοιμασία, σας επιτρέπουν να προσελκύσετε, να αξιολογήσετε και να εξασφαλίσετε κορυφαία ταλέντα πιο αποτελεσματικά. Ειδικά όταν πρόκειται για τη διατήρηση αυτών των ταλέντων, η διαχείριση αυτής της σχέσης είναι κρίσιμη για την επιτυχία της εταιρείας σας. Ένας recruiter πρέπει να έχει πάντα στον νου του τη σημασία της σταθερής και συνεπούς προσέγγισης, ώστε να διατηρεί το ενδιαφέρον των υποψηφίων για τη θέση.
3. Απόφαση Βασισμένη Μόνο σε Διαισθητικές Εκτιμήσεις
Αποφάσεις που βασίζονται αποκλειστικά στη "διαίσθηση" συχνά οδηγούν σε αστοχίες και χαμένες ευκαιρίες. Το σημερινό recruitment είναι πολύ πιο data-driven, περιλαμβάνοντας εργαλεία αξιολόγησης, δομημένες συνεντεύξεις και μεθόδους αξιολόγησης βάσει τεκμηρίων για τη μείωση της προκατάληψης και την αύξηση των πιθανοτήτων επιτυχίας στην πρόσληψη.
4. Απλά Employer Branding
Ενώ ένα ισχυρό employer brand μπορεί να προσελκύσει υποψήφιους, είναι μόνο ένα κομμάτι του παζλ. Το recruitment ξεπερνά την απλή προβολή της εταιρείας. Απαιτεί μια προσεγμένη διαδικασία επιλογής που διασφαλίζει την καλή αντιστοιχία μεταξύ του υποψηφίου και του οργανισμού.
5. Απλά Ανάγνωση CVs
Αν και τα CVs παρέχουν μια πρώτη ματιά στο υπόβαθρο ενός υποψηφίου, το ATS recruitment δεν σταματά εκεί. Μια ολοκληρωμένη διαδικασία περιλαμβάνει εις βάθος συνεντεύξεις, αξιολόγηση δεξιοτήτων και ελέγχους αναφορών για να επιβεβαιωθεί η καταλληλότητα και οι δυνατότητες ενός υποψηφίου εντός του οργανισμού.
6. Άσκηση Συμπλήρωσης Ποσοστώσεων
Το recruitment δεν είναι μια διαδικασία που απλά τσεκάρει κουτάκια ή καλύπτει ποσοστώσεις. Στόχος του είναι να βρει άτομα των οποίων οι αξίες συνάδουν με την αποστολή και το όραμα του οργανισμού. Η εστίαση αποκλειστικά στις ποσοστώσεις μπορεί να οδηγήσει σε μια επιφανειακή διαδικασία επιλογής, που παραβλέπει τα ουσιώδη χαρακτηριστικά και την πολιτιστική καταλληλότητα.
7. Μια Λύση Ενιαίου Τύπου
Κάθε ρόλος και οργανισμός είναι μοναδικός, και το recruitment πρέπει να προσαρμόζεται σε αυτές τις ιδιαιτερότητες. Μια προσέγγιση "μια λύση για όλους" δεν λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε τμήματος, τις ιδιαιτερότητες της εταιρικής κουλτούρας ή τις εξειδικευμένες δεξιότητες που απαιτούνται για συγκεκριμένους ρόλους.
Η Λύση; Το "Jobbing": Το Αυθεντικό recruitment Με Βάση τη Διαφάνεια
Στη αγορά εργασίας του 2024, καμία εταιρεία δεν μπορεί πραγματικά να ευημερήσει χωρίς μια μακροπρόθεσμη στρατηγική recruitment που να βασίζεται στη διαφάνεια. Ως η μεγαλύτερη κοινότητα εργαζομένων στην Ελλάδα, το Poudouleveis.gr εξοπλίζει τους επαγγελματίες του HR με μια λύση πρόσληψης που ανταποκρίνεται στη ζήτηση των υποψηφίων για αυθεντικότητα. Οι οργανισμοί έχουν την ευκαιρία να δημοσιεύουν αγγελίες στο Poudouleveis.gr, φτάνοντας σε μια κοινότητα που διαβάζει συνεχώς κριτικές για Έλληνες εργοδότες. Έτσι, οι υποψήφιοι που βλέπουν μια αγγελία εργασίας είναι ήδη εξοικειωμένοι με την εταιρική ταυτότητα. Επιπλέον, η στρατηγική αυτή βοηθά στο retention των εργαζομένων, ενισχύοντας τη διατήρηση των καλύτερων ταλέντων.
Επιπλέον, κάθε αγγελία που δημοσιεύεται στο Poudouleveis.gr δημοσιεύεται αυτόματα στο LinkedIn, παρέχοντας παγκόσμια προβολή. Και καθώς δεν υπάρχει μια λύση "one-size-fits-all", το Poudouleveis.gr προσφέρει επιλογές αγοράς ατομικών αγγελιών ή μιας συνδρομής που προσαρμόζεται στις ανάγκες κάθε εταιρείας.
Επιπρόσθετα, η Λύση Jobbing αποτελεί μέρος ενός εργαλείου 360° HR που επιτρέπει στα τμήματα HR να προσεγγίσουν την πρόσληψη ολιστικά—καλύπτοντας κάθε στάδιο από την προσέλκυση υποψηφίων μέχρι τη μέτρηση του αντίκτυπου. Σας προσκαλούμε να κάνετε το πρώτο βήμα προς μια διαφανή διαδικασία recruitment εδώ και, στη συνέχεια, να κοινοποιήσετε στις σελίδες μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πώς η λύση μας βελτίωσε την αποτελεσματικότητα του HR σας.
Συμπέρασμα και Στοιχεία
Το recruitment είναι μια πολύπλοκη, στρατηγική διαδικασία που απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό, αξιολόγηση και ευθυγράμμιση με τους μακροπρόθεσμους στόχους του οργανισμού. Οι εταιρείες που κατανοούν πραγματικά τι ΔΕΝ είναι το recruitment συχνά δημιουργούν μια πιο συγκεντρωμένη και αποτελεσματική προσέγγιση πρόσληψης που υπερβαίνει τη συμπλήρωση κενών θέσεων, και έτσι ευημερούν. Εδώ είναι μερικά στοιχεία που υποστηρίζουν τις παραπάνω ιδέες:
- Οι οργανισμοί που εστιάζουν σε στρατηγικές με βάση τα δεδομένα μειώνουν τους ρυθμούς αποχώρησης έως και 64%, όταν βελτιώνουν σημεία όπως το onboarding—ένα κρίσιμο πρώτο βήμα στη διατήρηση.
- Οι στρατηγικές πρόσληψης που βασίζονται στα δεδομένα όχι μόνο μειώνουν το time-to-hire αλλά επίσης βελτιώνουν την ποιότητα του νέου προσωπικού, μειώνοντας τις αποχωρήσεις κατά έως και 25% για ορισμένους οργανισμούς που δίνουν προτεραιότητα στην καταλληλότητα του υποψηφίου μέσω αξιολογήσεων με βάση τα δεδομένα.
- Μελέτες δείχνουν ότι οι εταιρείες που υιοθετούν μια μακροπρόθεσμη προσέγγιση στην πρόσληψη απολαμβάνουν ισχυρότερα αποτελέσματα σε επίπεδα διατήρησης, παραγωγικότητας και οικονομικής ανάπτυξης. Για παράδειγμα, οργανισμοί με μια σαφή εστίαση στη διατήρηση και την ανάπτυξη, όπως η προσφορά ευκαιριών επαγγελματικής εξέλιξης, έχουν έως και 59% λιγότερες εθελοντικές αποχωρήσεις. Επιπλέον, οι εταιρείες με αποτελεσματικές στρατηγικές διατήρησης αναφέρουν αύξηση της παραγωγικότητας κατά 25%, κυρίως επειδή οι ήδη εδραιωμένοι εργαζόμενοι είναι εξοικειωμένοι με την εταιρική κουλτούρα και τις διαδικασίες, γεγονός που αυξάνει την αποτελεσματικότητα με την πάροδο του χρόνου.
Κλείνοντας, σας αφήνουμε με μια σκέψη:
"Εκπαιδεύστε τους ανθρώπους σας τόσο καλά ώστε να μπορούν να φύγουν, αλλά φερθείτε τους τόσο καλά ώστε να μη θέλουν να φύγουν."
Richard Branson
Διαβάστε όλα τα άρθρα σχετικά με
Ανθρώπινη συμπεριφορά Οργανωτική Υπεροχή Εμπειρία εργαζομένων Branding εργοδότη Στατιστικά HRΜοιράσου
Αυτό που διάβασα αξίζει:
Σχόλια
0 σχόλια
Απόκτησε πρόσβαση στον λογαριασμό σου και πρόσθεσε το σχόλιό σου
Ανθρώπινη συμπεριφορά
Κάνε εγγραφή στο Newsletter
Διάβασε ενδιαφέροντα άρθρα από όσους συνεισφέρουν στην κοινότητα του Poudouleveis.gr