Αποδοτική εργασία: μπορεί να επηρεάσει την προσωπικότητα και την επιτυχία των εργαζομένων;

01/12/2021
6 λεπτά
Αποδοτική εργασία: μπορεί να επηρεάσει την προσωπικότητα και την επιτυχία των εργαζομένων;

Μοιράσου

Η σημασία της λήψης τακτικών διαλειμμάτων από την εργασία

Η αποδοτική και αποτελεσματική εργασία αποτελεί κοινό στόχο  τόσο των σύγχρονων εταιρειών όσο και των εργαζόμενων μέσα σε αυτές. Υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι, μέσα από τους οποίους η αποτελεσματική εργασία, μπορεί να γίνει πιο εύκολα πράξη. Τα συχνά διαλείμματα από τη δουλειά, μπορούν αισθητά να βελτιώσουν την απόδοση των εργαζομένων. Τους δίνει την ευκαιρία να επαναφορτίσουν τις μπαταρίες τους και να επιστρέψουν στα καθήκοντα τους με περισσότερη ενέργεια και όρεξη. Έρευνες αποδεικνύουν ότι τα μικρά επανειλημμένα διαλλείματα από τη δουλειά μπορούν να δώσουν άμεσες λύσεις. Πολλές φορές, όταν προκύπτει ένα πρόβλημα, αντί να επιμείνει κανείς στην επίλυσή του τη δεδομένη στιγμή, μπορεί να κάνει ένα διάλειμμα και να επιστρέψει σε αυτό με φρέσκια ματιά βρίσκοντας έτσι τη λύση που έψαχνε.

 

5 λόγοι για τους οποίους πρέπει να σταματήσετε να κάνετε πολλαπλές εργασίες αμέσως τώρα!

5 λόγοι για τους οποίους πρέπει να σταματήσετε να κάνετε πολλαπλές εργασίες αμέσως τώρα!

Υπάρχουν πολλοί λόγοι που επιβεβαιώνουν, ότι όταν οι υπάλληλοι μιας εταιρείας κάνουν πολλαπλές εργασίες, μπορούν πιο εύκολα να οδηγηθούν σε λάθη και να μειώσουν την απόδοση τους.

 

-          Οι πολλαπλές εργασίες, οδηγούν σε πολλαπλά λάθη

Όταν ο εργαζόμενος κάνει πολλαπλές εργασίες γίνεται αυτομάτως πιο επιρρεπής στο να κάνει λάθη. Κάνοντας διαφορετικές και πολλαπλές εργασίες ταυτοχρόνως, οι εργαζόμενοι δεν εστιάζουν την σκέψη τους στο να ολοκληρώσουν μια συγκεκριμένη δουλειά, αλλά προσπαθούν να την καταμερίσουν σε διαφορετικά πράγματα, οπότε είναι πιο εύκολο τα λάθη να πολλαπλασιαστούν. Η εστίαση μόνο σε ένα πράγμα τη φορά, μπορεί να αυξήσει σημαντικά την αποτελεσματική εργασία των υπαλλήλων.

-          Κάνοντας ταυτόχρονα πολλαπλές εργασίες, μπορεί να επηρεάσει τη μνήμη των εργαζομένων

Έρευνες του εξωτερικού έχουν αποδείξει ότι η διεκπεραίωση πολλαπλών ταυτόχρονων εργασιών, μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στη βραχυπρόθεσμη μνήμη των εργαζομένων. Κάτι τέτοιο μπορεί να μην είναι άμεσα αντιληπτό, όμως πιθανότατα να περιορίσει την απόδοση των εργαζομένων μελλοντικά. Όσο μεγάλο κι αν είναι το φόρτο εργασίας κάποιου, θα πρέπει να υιοθετήσει την εστίαση μόνο σε ένα πράγμα τη φορά, για να μπορεί αποδίδει και μελλοντικά αντίστοιχα καλά.

-          Οι πολλαπλές εργασίες αυξάνουν το άγχος

Ένα σημαντικό μειονέκτημα του να πραγματοποιεί ένας υπάλληλος μιας εταιρείας, πολλαπλές εργασίες σύγχρονος είναι, ότι το αίσθημα του άγχους και της πίεσης πολλαπλασιάζεται. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα όχι μόνο η απόδοση του η εργασιακή να μειώνεται, αλλά και να επιβαρύνεται η ψυχική του υγεία.

-          Οι πολλαπλές εργασίες αναστέλλουν τη δημιουργικότητα

Όταν ένας εργαζόμενος αφιερώνει την προσοχή του σε πολλαπλές εργασίες, είναι φυσικό επακόλουθο ότι η δημιουργικότητα του μπορεί να μετριαστεί. Αντιθέτως, η εστίαση μόνο σε ένα πράγμα τη φορά, αυξάνει την παραγωγικότητα αλλά και τη δημιουργικότητα των εργαζομένων, καθώς η λειτουργική μνήμη των εργαζομένων είναι πιο ενεργή, δημιουργώντας πιο καινοτόμες ιδέες.

-          Η εστίαση σε ένα πράγμα τη φορά, αυξάνει τη συγκέντρωση

Οι εργαζόμενοι σε μια εταιρεία πρέπει να εστιάζουν όλη την προσοχή τους σε ένα πράγμα τη φορά, προκειμένου να συγκεντρωθούν όσο το δυνατόν περισσότερο στην ολοκλήρωση μιας συγκεκριμένης εργασίας. Με τον τρόπο αυτό, η προσοχή τους δεν διασπάται σε πολλαπλές εργασίες.

 

Το πρόβλημα με την ανυπομονησία και την αναβλητικότητα στον σύγχρονο κόσμο

Στους χώρους εργασίας σήμερα, υπάρχει πολύ έντονα το στοιχείο της αναβλητικότητας αλλά και της ανυπομονησίας. Οι άνθρωποι τείνουν να αναβάλλουν μέχρι τελευταία στιγμή τα καθήκοντα τους και στο τέλος να πιέζονται χρονικά, αλλά και ψυχολογικά. Η ανασφάλεια, η ευθυνοφοβία και ο φόβος της αποτυχίας είναι μόνο κάποια από τα αίτια που οδηγούν στην αναβλητικότητα.

Από την άλλη πλευρά, οι υπάλληλοι σήμερα διαθέτουν έντονα και το αίσθημα της ανυπομονησίας και έχουν λιγότερο υπομονή. Είτε αυτή έχει να κάνει με την εργασιακή τους ανέλιξη, είτε με το αίσθημα του να ολοκληρώσουν σύντομα τα καθήκοντά τους. Η υπομονή σε κάθε περίπτωση πρέπει να χαρακτηρίζει τους σύγχρονους εργαζομένους. Μόνο με υπομονή και επιμονή μπορούν να φτάσουν στον επιθυμητό τους στόχο.

 

5 τρόποι για να βελτιώσετε την αποτελεσματικότητά σας και να κάνετε περισσότερα σε λιγότερο χρόνο!

Όλοι αναζητούν τρόπους για την ενίσχυση της αποδοτικότητάς τους και για να κάνουν περισσότερα πράγματα σε λιγότερο χρόνο.

-          Θέσε λογικούς στόχους και χρόνους

Για την ενίσχυση της αποδοτικότητας, είναι πολύ σημαντικό να θέτει κανείς στόχους που μπορεί να ολοκληρώσει σε ένα λογικό χρονικό περιθώριο. Έχοντας οργανώσει σωστά  κάποιος τα task του μπορεί να διαπιστώσει ότι περισσότερα γίνονται σε λιγότερο χρόνο. Η συνεισφορά του έτσι σε έναν οργανισμό, είναι πιο παραγωγική.

-          Σωστή επικοινωνία

Η σωστή επικοινωνία μέσα σε μια εταιρεία είναι βασικός παράγοντας για την ενίσχυση της αποδοτικότητας. Επικοινωνώντας σωστά οι υπάλληλοι μεταξύ τους, αλλά και με τους εργοδότες τους, μειώνει τυχόν παρερμηνείες και έτσι περισσότερα γίνονται σε λιγότερο χρόνο.

-          Σωστή κατανομή αρμοδιοτήτων

Σε έναν οργανισμό, υπάρχει η ανάγκη για έναν καλό διευθυντή ο οποίος θα εκμεταλλευτεί σωστά το ανθρώπινο δυναμικό. Η ενίσχυση της αποδοτικότητας μπορεί να ενισχυθεί με τη σωστή ανάθεση καθηκόντων σε κάθε εργαζόμενο. Με τον τρόπο αυτό και η απόδοση του εργαζομένου είναι πιο παραγωγική, αλλά και περισσότερα γίνονται σε λιγότερο χρόνο.

-          Μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους υπαλλήλους

Είναι πολύ σημαντικό για μια εταιρεία να εμπνέει τους εργαζομένους της και να χτίζει δυνατές σχέσεις μαζί τους. Δείχνοντας εμπιστοσύνη στις ικανότητες τους και αναθέτοντας τους εξ’ ολοκλήρου εργασίες, η συμμετοχή τους γίνεται πιο παραγωγική και χρονικά γίνονται περισσότερα σε λιγότερο χρόνο.

-          Σειρά προτεραιότητας στις εργασίες σας

Οι εργαζόμενοι προκειμένου να αποδίδουν πιο σωστά και να μπορούν περισσότερα να γίνονται σε λιγότερο χρόνο, πρέπει να ξέρουν να θέτουν σωστές προτεραιότητες στα καθήκοντα τους. Ολοκληρώνοντας πρώτα πιο χρονοβόρες εργασίες επιτυγχάνεται ενίσχυση της αποδοτικότητας, αλλά και η εργασία τους είναι πιο παραγωγική.

 

Μείωση του άγχους και βελτίωση της παραγωγικότητας με αποτελεσματική εργασία

Μείωση του άγχους και βελτίωση της παραγωγικότητας με αποτελεσματική εργασία

 

Συμβουλές για αποτελεσματική εργασία

Όλες οι οργανισμοί θέλουν να αυξήσουν συνολικά την αποδοτικότητά τους και κάθε εργαζόμενος θέλει να πετύχει όσο το δυνατόν πιο αποδοτική εργασία. Με μικρές αλλά ουσιαστικές πρακτικές η αποδοτική εργασία μπορεί εύκολα να πραγματοποιηθεί. Πως λοιπόν μπορούν οι εργαζόμενοι ν’ αυξήσουν την αποδοτικότητά τους;

1.     Προγραμματίστε την ημέρα σας

Πολλοί εργαζόμενοι, δεν καταφέρνουν να παραδώσουν τις καθημερινές εργασίες τους έγκαιρα, γιατί δεν έχουν ένα δομημένο πρόγραμμα ημέρας. Ένα λογικό σχέδιο διαχείρισης χρόνου, μπορεί να κάνει αισθητή διαφορά στην απόδοση του εργαζομένου, αλλά και στο πρόγραμμα ημέρας που ακολουθεί. Ένας καλός τρόπος για το πως να προγραμματίσετε τη μέρα σας μπορεί να βασίζεται σε συμβουλές διαχείρισης χρόνου, που μπορεί να λάβετε από κάποιο συνάδελφό σας ή από κάποιον ανώτερο σας. Ακολουθώντας σωστές συμβουλές διαχείρισης χρόνου και προσαρμόζοντας τες στις δικές σας ανάγκες, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα πιο αποδοτικό πρόγραμμα ημέρας.

2.     Παρακολουθήστε τον χρόνο σας

Η παράδοση των εργασιών εντός καθορισμένης προθεσμίας, δεν χρειάζεται να είναι μια αγχωτική διαδικασία. Η εφαρμογή χρονομέτρου κατά τη διάρκεια της κάθε εργασίας, σας βοηθάει να μένετε εντός του προγράμματος που έχετε θέσει. Η εφαρμογή χρονομέτρου μπορεί να λειτουργήσει και ως προσωπική αξιολόγηση. Ο χρόνος παρακολούθησης των εργασιών σας μπορεί να βελτιώσει πολύ την απόδοση και την αποτελεσματικότητα σας.

3.     Δώστε προτεραιότητα στις εργασίες

Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, είναι πολύ σημαντική η οργάνωση των εργασιών κατά προτεραιότητα. Ένας καλός τρόπος να γίνει η σωστή οργάνωση εργασιών κατά προτεραιότητα είναι προτού ξεκινήσετε την υλοποίηση των εργασιών σας, να έχετε μια συνολική εικόνα των όσων πρέπει να ολοκληρώσετε για να θέσετε τις σωστές προτεραιότητες. Οι τεχνικές ιεράρχησης εργασιών θα πρέπει να είναι συνδεδεμένες με το χρόνο διεκπεραίωσης που απαιτεί η κάθε μία. Όταν ακολουθείτε σωστές τεχνικές ιεράρχησης εργασιών, η απόδοση σας μπορεί να βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό.

4.     Δημιουργήστε μια καθημερινή στρατηγική

Για να μπορείτε να καταφέρνετε τους ημερήσιους στόχους σας, δημιουργήστε μια καθημερινή στρατηγική. Πως να δημιουργήσετε ένα ημερήσιο σχέδιο στρατηγικής; Ένα παράδειγμα ημερήσιου σχεδίου στρατηγικής είναι να ξεκινήσετε να απαριθμείτε όλα όσα πρέπει να ολοκληρώσετε μέσα στην ημέρα και να θέσετε προτεραιότητες και χρονικούς περιορισμούς. Ένα ακόμα παράδειγμα ημερήσιου σχεδίου στρατηγικής είναι να ορίζετε τις συναντήσεις σας, είτε είναι διαδικτυακά, είτε είναι εσωτερικές με την ομάδα σας σε συγκεκριμένες ώρες και να έχετε προετοιμάσει τα θέματα συζήτησης. Αλλά αυτά είναι ενδεικτικά παραδείγματα, το πως να δημιουργήσετε ημερήσιο σχέδιο στρατηγικής εξαρτάται αποκλειστικά από εσάς.

5.     Μείνετε κοντά σε εργασίες που μπορούν να γίνουν γρήγορα

Κάτι που μπορεί να βελτιώσει πολύ τη χρονική σας επίδοση, είναι να εξοικειωθείτε με εφαρμογές πολλαπλών εργασιών σε φορητό υπολογιστή και κινητό τηλέφωνο. Είναι προτιμότερο να διαθέτετε εφαρμογές για πολλαπλές εργασίες σε φορητό υπολογιστή και κινητό τηλέφωνο, γιατί με τον τρόπο αυτό μπορείτε να ολοκληρώσετε τυχόν εργασίες σας, χωρίς απαραιτήτως να βρίσκεστε στον χώρο εργασίας σας.

6.     Απλώς ξεκινήστε να εργάζεστε σε κάτι αμέσως!

Μην είστε αναβλητικοί, απλά ξεκινήστε να εργάζεστε τώρα! Ακόμα κι αν κάποια συγκεκριμένη εργασία δεν είναι το αγαπημένο σας αντικείμενο ή δεν είστε απόλυτα βέβαιοι γι’ αυτό, μην το μεταθετέ, απλά ξεκινήστε να εργάζεστε τώρα! Όσο πιο σύντομα τόσο το καλύτερο.

7.     Μάθετε να λέτε Όχι!

Πολλές φορές στον εργασιακό σας χώρο μπορεί να κληθείτε να διεκπεραιώσετε καθήκοντα που είτε δεν συμπεριλαμβάνονται στη δική σας θέση, είτε είναι πολύ περισσότερα σε όγκο. Να μάθετε να λέτε Όχι! Αν ο όγκος εργασιών σας έχει αυξηθεί επικίνδυνα και έχει αντίκτυπο είτε στην ψυχολογική σας υγεία είτε στην ποιότητα της δουλειά σας, να μάθετε να λέτε Όχι! Με το να λέτε Όχι ορισμένες φορές προστατεύετε και τον εαυτό σας, αλλά και την επαγγελματική σας υπόσταση.

 

Διαβάστε όλα τα άρθρα σχετικά με

Ισορροπία

Μοιράσου

Αυτό που διάβασα αξίζει:

Πώς είναι η εμπειρία σου με τον εργοδότη σου;

Προσθήκη αξιολόγησης

Δημιούργησε ένα βιογραφικό

Εντυπωσίασε αμέσως με ένα βιογραφικό σε ελκυστική μορφή

Δημιουργία βιογραφικού

Σχόλια

0 σχόλια

Κάνε εγγραφή στο Newsletter

Διάβασε ενδιαφέροντα άρθρα από όσους συνεισφέρουν στην κοινότητα του Poudouleveis.gr